Nie mam w co grać - Michał Sieńko | TTT 018

Okładka odcinka

Słuchaj na:


Z Michałem Sieńko - historykiem, animatorem kultury, edukatorem, entuzjastą i twórcą gier planszowych - rozmawiamy o tym, co może być pociągającego dla młodego chłopaka w historii? Czy historyk może być twórczy i co może nam dać historia? Jak gra stała się przedmiotem pracy naukowej? O nowych formach i misji zaciekawiania historią. Kto w dobie gier komputerowych jeszcze chce grać w planszówki, o korzyściach rozwojowych z grania w gry oraz jakie rodzaje gier bez prądu istnieją?

Czym są gry fabularne (RPG), jak wyglądają i jak się w nie gra a także parę słów o LARP-ach, czyli wyższym poziomie zaangażowania w grę. Czego nauczył się Michał Sieńko z gier bez prądu? Czym zajmuje się Ludologia i czego nas uczy o wpływie gier na inteligencję, rozwój i kreatywność. Drama, czyli o terapeutycznym zastosowaniu gier LARP. Czym wyróżniają się współczesne gry planszowe? Jak ma się poziom skomplikowania reguł gry do jej trudności?

W jaki sposób powstają gry planszowe? Jak wygląda rynek gier planszowych w Polsce? Czy polskie gry odnoszą sukcesy za granicą? Jakie gry rozwijają kreatywność i jak wybrać grę dla siebie? Co się dzieje pod adresem Prusa 2 w Lublinie. O Fundacji TRACH i jej misji oraz o kolejnym Rzucie na Wschód.


Michał Sieńko zaprasza do siebie:

fundacjatrach.org

LinkedIn: Michał Sieńko

Facebook: Prusa2: Przestrzeń Młodych

Czwartkogranie

rzutnawschod.pl


Lista gier rozwijających kreatywność, polecanych przez Michała:

  1. Tajniacy
  2. Dixit
  3. Decrypto
  4. iKnow
  5. Jednym słowem
  6. Piktomania
  7. 7 słów
  8. Time’s Up
  9. Cortex
  10. Ubongo 3D
  11. MicroMacro
  12. Kroniki zbrodni
  13. Detektyw
  14. Gry z serii escape room
  15. Spektrum
  16. Sherlock Holmes: Detektyw doradczy
  17. Mi Pasuje
  18. Dominion
  19. Pandemic
  20. Ciężarówką przez galaktykę

LARP-y


Dołącz do grupy społeczności TTT na Facebooku

Muzyka: Golden Sunrise, I Am Your Clothes, Josh Woodward